Μου πρότειναν να γίνω διαχειριστής. Ποια θα είναι τα καθήκοντά μου;
Κάθε κτίριο, πέρα από τα διαμερίσματα, έχει και χώρους κοινόχρηστους- όπως και δαπάνες που προκύπτουν από αυτούς. Προφανώς αυτά τα θέματα δε μπορεί να τα χειριστεί κάθε ένοικος, αυτόνομα, γι’ αυτό υπάρχει ανάγκη να οριστεί ο αρμόδιος για τη διαχείρισή τους. Αυτός είναι ο διαχειριστής και μπορεί να είναι ιδιοκτήτης, ενοικιαστής ή ακόμη και εταιρεία και προκύπτει από τη γενική συνέλευση των ιδιοκτητών.
Με οδηγό τον κανονισμό του κτηρίου και τις διάφορες σχετικές νομοθεσίες, ο ρόλος του διαχειριστή είναι να φροντίζει έγκαιρα και αποτελεσματικά όλα τα ζητήματα του κτηρίου, όπως:
- Πληρωμή κοινόχρηστων λογαριασμών
- Επίβλεψη συνεργείων υπεύθυνων για καθαριότητα, συντηρήσεις κλπ
- Μέριμνα για έκτακτα προβλήματα που προκύπτουν- πχ βλάβες, ζημιές κλπ
- Έλεγχος δεξαμενής πετρελαίου, παραγγελία, παραλαβή πετρελαίου
- Τήρηση εσόδων- εξόδων και έκδοση κοινοχρήστων (σε συνεργασία με ειδικευμένη εταιρεία)
Γενικά, ο διαχειριστής καλείται να επέμβει σε οποιοδήποτε θέμα προκύψει μέσα στην πολυκατοικία και να το επιλύσει σε όφελος του συνόλου και με τρόπο που ακολουθεί τον κανονισμό της πολυκατοικίας.