Γιατί να συμμετέχω στη συνέλευση;
Έχετε κι εσείς συνέλευση αυτές τις ημέρες;
Οι περισσότερες πολυκατοικίες αυτό τον καιρό οργανώνουν την τακτική ετήσια συνέλευσή τους. Δεν είναι, όμως, λίγες οι φορές που η συνέλευση πρέπει να αναβληθεί, λόγω περιορισμένης συμμετοχής. Ακολουθούν μερικά επιχειρήματα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, ώστε να κατανοήσουν όλοι- ιδιοκτήτες και ενοικιαστές- ότι η συμμετοχή τους έχει ουσία.
- Η συνέλευση γίνεται για να συζητηθούν θέματα που αφορούν όλους όσους ζουν μέσα στο κτήριο. Δεν είναι μια βαρετή, εθιμοτυπική διαδικασία, είναι μια ουσιαστική συζήτηση και ίσως η μόνη ευκαιρία, να ληφθούν αποφάσεις που θα βελτιώσουν τη συμβίωση.
- Στις περισσότερες πολυκατοικίες, υπάρχουν δύο κατηγορίες ζητημάτων που είναι συνηθισμένα και απαιτούν κοινή αντιμετώπιση:
- Η ρύθμιση και αποσαφήνιση των θεμάτων που αφορούν τη θέρμανση: Στις περιπτώσεις κοινόχρηστης θέρμανσης, οι ώρες λειτουργίας του καλοριφέρ είναι από τα κλασσικά σημεία τριβής μεταξύ των διαμερισμάτων. Όσοι παρίστανται στη συνέλευση, έχουν την ευκαιρία να ακουστούν και να συνυπολογιστεί η γνώμη τους στην απόφαση. Οι υπόλοιποι, με την απουσία τους, εξουσιοδοτούν τους υπόλοιπους να αποφασίσουν πότε θα είναι το σπίτι τους ζεστό και πότε όχι. Στις πιο νέες πολυκατοικίες, με αυτόνομη θέρμανση, προκύπτουν διαρκώς θέματα που αφορούν τις χρεώσεις, σε διαμερίσματα που δε χρησιμοποιούν θέρμανση. Όπως έχουμε αναφέρει σε άλλο άρθρο, η βέλτιστη (άρα και πιο οικονομική) χρήση του συστήματος θέρμανσης προϋποθέτει τη λειτουργία σε όλα τα διαμερίσματα- ώστε να αποφεύγονται ψυχροί όγκοι κλπ. Αυτό είναι ένα σημείο που, αν δε γίνει κατανοητό από όλους, θα παραμείνει στο διηνεκές λόγος διαφωνίας με το διαχειριστή.
- Τα ανεξόφλητα κοινόχρηστα: Εκ των πραγμάτων, αυτό είναι ένα σοβαρό ζήτημα, το οποίο επηρεάζει ολόκληρη την πολυκατοικία και τελικά την ποιότητα ζωής σε αυτή. Η αδυναμία πληρωμής των κοινοχρήστων από κάποιους ενοίκους, σημαίνει λιγότερη ρευστότητα και σταδιακά περιορισμό των δαπανών, ακόμη και σε θέματα τόσο σημαντικά όσο η καθαριότητα. Από την άλλη, επειδή είμαστε σε καιρούς δύσκολους, και πραγματικά στον καθένα μπορεί να τύχει να βρεθεί σε αυτή τη θέση, το σύνολο των ιδιοκτητών, μετά από παρότρυνση του διαχειριστή, θα πρέπει να επικεντρωθεί στην πρακτική επίλυση του θέματος, μέσω ενός κοινά συμφωνημένου διακανονισμού ή άλλου τρόπου.
- Οι ιδιοκτήτες που απέχουν από τις συνελεύσεις και δε μπαίνουν καν στον κόπο να εξουσιοδοτήσουν τον ενοικιαστή, βρίσκουν τελικά τον εαυτό τους περιθωριοποιημένο. Πρόσφατα, μας ζητήθηκε η γνώμη μας σε ένα περιστατικό, όπου ιδιοκτήτης στέλνει emails με παράπονα στο διαχειριστή και απαιτεί να γίνει άμεσα συνέλευση για να επιλυθεί το θέμα του. Όμως ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης απέχει συστηματικά απ’ όλες τις προηγούμενες συνελεύσεις. Μπορούμε στ’ αλήθεια, να κατηγορήσουμε το διαχειριστή, που δεν αντιμετωπίσει το θέμα ως επείγον, και απλά το συμπεριλαμβάνει στην ατζέντα της τακτικής συνέλευσης που θα γίνει σε μερικές εβδομάδες?
Από την άλλη πλευρά βέβαια, επειδή όλα τα θέματα θέλουν το χειρισμό τους, ο τρόπος που θα προσκαλέσει ο διαχειριστής στην τακτική συνέλευση, έχει σίγουρη επίδραση στη διάθεση συμμετοχής των ενοίκων. Μια πρόσκληση ψυχρή και τυπική, δίνει εξαρχής το μήνυμα ότι η συνέλευση είναι διεκπεραιωτική, τίποτα ενδιαφέρον σε πρόκειται να συμβεί- με άλλα λόγια, χάσιμο χρόνου. Όμως, ένα κείμενο καλογραμμένο, που υπογραμμίζει τη σημασία της συμμετοχής, είναι πιθανότερο να παρακινήσει όλους να αφιερώσουν τη λίγη ώρα που χρειάζεται.